أيمن شوقي: خليك في تبرعاتك وأزماتك.. انت مش شايف قدامك



طالب أيمن شوقي، مقدم الاستديو التحليلي بقناة النادي الأهلي المنافسين بالالتفات لأزماتهم، مُشددًا على ثقته في الجهاز الفني وفريق القلعة الحمراء لتجاوز المرحلة الحالية.

وقال شوقي في تصريحاته قبل لقاء الأهلي أمام إنبي :"الفرق الكبيرة دائما مثل الأهلي ولاعبيه ينظرون للأمام، ويتداركون الأخطاء ولا يفتعلون الأزمات والمشاكل".

وأضاف :"لا أحب أن أتكلم سوى عن الأهلي، لكن فوجئت (بناس سعداء فرحانة زي ما تكون هي اللي كسبت ماتش السوبر وبتحاول تصدر اخبار على الكيف في اليومين اللي فاتوا) ".

وتابع :"يحاولون تصدير الأزمات والمشاكل للأهلي، ولكن لا توجد أزمات أو مشاكل، نحن نعترف بأخطائنا وأن هناك أمر غريب جدًا بخسار بطولتين على التوالي، فهذه الأمور نادرًا ما تحدث في الأهلي".

وأكمل :" (خليك في حالك خليك وفي تبرعاتك وديونك وفتح حسابات في البنوك ومشاكلك مع اللاعيبة والقضايا، مش هتكلم اكتر من كده)".

وواصل :" (ده حتى الإعلام بتاع الفريق المنافس بيناقش ماتشات الأهلي وتوقعاته لمباراة الأهلي وإنبي وقبلها أسباب تتويج طلائع الجيش بالسوبر. بص قدامك انت اصلا مش شايف قدامك.. كم الأزمات والمشاكل دي ربنا يكون في عونك) ".

وأردف :"في قناة الأهلي نتكلم عن الأهلي ونخاطب جمهور الأهلي ونتكلم بلسانه.. سنوات كثيرة جدًا (كان بيصعب عليا نفسي من قرار خاطئ اني خدته. بزعل من نفسي جدًا من قرار خاطئ خدته، لأن أنا كنت عارف عظمة النادي ولما بعدت عنه حبيته وعرفت عظمته أكتر)".

وأتم أيمن شوقي قائلًا :" (ياما لاعيبه ونجوم كتير سابت الأهلي كان نفسها ترجع تلعب دقيقة وتبطل. جمهور الاهلي زعلانين لكن عندنا ثقة في الجهاز الفني ولاعيبتنا) ".

استطلاع الراى


هل يحقق الأهلي لقب دوري أبطال أفريقيا؟
الدوري العام - 2021/2022

الفيديوهات الأكثر مشاهدة خلال شهر