النحاس يهاجم لاعبيه ويؤكد: يوجد هدوء غير مبرر عن البعض.. ولعبنا امام شخصية الأهلي



تحدث عماد النحاس المدير الفني لنادي الاتحاد السكندري، عقب الخسارة امام النادي الأهلي، وأسباب الهزيمة، وسؤء مستوى الفريق السكندري خلال المرحلة الأخيرة.

وحقق النادي الأهلي، الفوز على حساب الاتحاد السكندري بثلاثة أهداف دون رد في المباراة التي جمعت بينهما مساء اليوم الأحد ضمن منافسات بطولة الدوري الممتاز.

وقال النحاس خلال تصريحات عبر المؤتمر الصحفي عقب المباراة: "الكرة ليست فنيات فقط، مفتقدين الشخصية في الاتحاد، بالإضافة الى غياب شخصية اللاعبين".

وتابع: "لعبنا امام شخصية الأهلي، يوجد لدينا نقص في كل المراكز، وحاولت الاعتذار عن المهمة الاسبوع الماضي، ولكن الوقت صعب، والظروف أصعب".

وواصل: "(مش عارف اللاعيبة جايبة الهدوء دا منين كان ممكن نقعد من بدري ومنصعبش الأمور على نفسنا، مستحيل يكون الأمر فني في حالات غريبة، محتاج من ٥ ماتشات ٣ نقط علشان نقدر نكمل في الدوري)".

وأكمل: " (معانا لاعيبة مش مقدرة أن وراها جمهور كبير وأنها في نادي كبير، مش حابب اتكلم على لاعبتي، هحاول امم مركزي واكسب النقاط اللي تضمن لي البقاء، عندي كلام كتير لكن عندي تحفظات دلوقتي اني اتكلم)".

واختتم: " (لو النادي عنده رغبة أنى امشي كل الاحترام والتقدير لهم احنا بنبذل أقصى حاجة معانا، لما الجمهور هتف انا حاولت اعتذر لهم، لو موقفي مش صعب في الدوري كنت لعبت بالشباب لكن وضعنا صعب جدا لا يسمح)".

استطلاع الراى


هل يحتاج الأهلي التعاقد مع صفقات جديدة بعد التعاقد مع شادي حسين وبرونو ومصطفى سعد؟
دوري أبطال أفريقيا - 2023

الفيديوهات الأكثر مشاهدة خلال شهر