عبد الحفيظ بلهجة حادة: عينينا في وسط راسنا.. أوعوا تفتكروا هنسمح بأي جدول تبعتوه



أكد سيد عبد الحفيظ، مدير الكرة بالنادي الأهلي أنه لن يوافق على أي جدول مباريات سيرسله اتحاد الكرة في الوقت المقبل، خصوصًا مع اقتراب استكمال منافسات كأس مصر.

وقال عبد الحفيظ في تصريحات عبر قناة الأهلي :" (الشهر المقبل به 3 بطولات مختلفة، وهناك توقف دولي من يوم 28 أغسطس إلى 7 سبتمبر، (اقطع دراعي إنه ممكن يحط ماتش لينا يوم 9 في الكأس) ".

وأضاف :" (هتضغط الكأس بالشكل اللي بنلعب بيه ده ؟ على مدار 32 أسبوع لعبنا 17 مباراة كل 48 ساعة، يعني بتلعب 50% من مبارياتك كل 48 ساعة. طب الكأس هتلاعبني يوم 9 برضو ؟ وبعدها يوم 11 ويوم 14 ؟ المهم اننا خلصنا مش مهم مين يصعد !) ".

وتابع :" (بشوف للي جاي. خايف أصحى من النوم بكرة ألاقي جدول كأس مصر الأهلي هيلعب يوم 9 ولو كسب يلعب 11 وبعدين 15 .. عينينا هتبقى في وسط راسنا، قبل ما هتبعت أي حاجة، لو فيه حاجة مش مظبوطة في جداول وترتيب ماتشات، اوعى تفتكر إني هسمح بيها) ".

وأتم عبد الحفيظ تصريحاته قائلًا :"فترة التوقف هتخلص يوم 7 سبتمبر، أنا متأكد إني لو مكنتش اتكلمت كان هيقولك الجدول يوم 7 أو 8 .. ابعتلي المواعيد مظبوطة واخد وقتي وراحتي بين المباراة والمباراة 4 5 أيام ، مش سلق بيض هو) ".

استطلاع الراى


هل يحقق الأهلي لقب دوري أبطال أفريقيا؟
كأس السوبر الأفريقي - 2021/2022

الفيديوهات الأكثر مشاهدة خلال شهر