مختار مختار يفتح النار ويخرج عن شعوره على الهواء بسبب تصرفات الزمالك قبل لقاء الأهلي



فتح مختار مختار المدير الفني لفريق الإنتاج الحربي ولاعب النادي الأهلي الأسبق النار على الاحداث التي شهدتها المباراة التي ستجمع ما بين الفريق الأحمر ونادي الزمالك ضمن منافسات بطولة الدوري.

ويواجه المارد الأحمر نظيره نادي الزمالك مساء يوم الاثنين في إطار المباراة المؤجلة بينهما من منافسات الأسبوع الرابع من مسابقة الدوري الممتاز.

وقال مختار مختار في حديثه لقناة النادي الأهلي "اللي بيحصل ده حاجة غير مسبوقة، ده بيحصل ليه وعلشان ايه؟ لأي سبب يبقى شكلنا كدة قدام العالم؟".

وأضاف "الأمور واضحة الفرقة مش عاوزة تلعب من بدري ومصر كلها عارفة كدة، ازاي كدة ولأي سبب وشكلنا مين يتحمله؟ اللي بيحصل ده فوق الوصف".

وتابع "ايه السبب في اللي بيحصل ده؟ وايه اللي يوصل مصر تبقى بالشكل ده؟ علشان اه يحصل كدة، واحد راح سأل الحكم الليتواني عن اللي بيحصل قاله عمري ما شوفت كدة".

وأردف مختار "الزملكاوية نفسهم ميقبلوش اللي بيحصل ده، ازاي أي حد عاوز يعمل حاجة يعملها؟ فين المسئولية؟، أنا بشتغل جوا بيتي بعمل اللي انا عاوزه لكن لما أكون مسئول عن نادي ونادي كبير لازم اخد قرار".

وتأخرت حافلة الزمالك في الوصول إلى ستاد القاهرة المستضيف لمباراتهم أمام الأهلي، مما تسبب في ان يتأجل اللقاء لمدة ساعة كاملة، ليبدأ في تمام الثامنة والنصف بدلًا من السابعة والنصف.

استطلاع الراى


ما التشكيل الأفضل للأهلي في المباريات المحلية في حال الفوز بالدوري؟
الدوري العام - 2019/2020